Moje pisanie

Moje pisanie

piątek, 23 października 2015

Wygląd czy charakter ?

Tworząc postać czy to główną czy poboczne to nic innego jak tworzenie nowego człowieka. Trzeba nadać mu cechy charakteru, osobowość, przynależność środowiskową. Tak zdecydowanie jest to bardzo ważne ale tworzenie nowego bohatera to jednak nie tylko charakter to również wygląd. No właśnie i co teraz ? Czym mamy się kierować w tym wypadku ?

Wiemy już wszystko o osobie, której chcemy pisać (bo choć fikcyjna to jednak osoba) trzeba jej teraz nadać wygląd zewnętrzny. Jak zacząć ? Czy brać pod uwagę własne upodobania i gusta czy może może wręcz przeciwnie robić wszystko na opak. Przypuszczam, że nie ma idealnego rozwiązania.

Nie chcę żeby moja powieść była podzielona jasno na dwie kategorie dobrzy i źli. Ci dobrzy oczywiście są piękni źli zaś nie bardzo. Jest to zbyt proste ponieważ świat ma więcej barw niż czarna i biała. Są przeróżne odcienie, całe palety barw więc czemu nie mielibyśmy zabawić się malarza własnych wyobrażeń ?

Starałam się podejść do tego w sposób najprostszy dla mnie. Daną cechę charakteru, którą posiada bohater wyobrażałam sobie trochę jako kolor. Jaki mogłaby mieć odcień ? Co mi się kojarzy z takimi osobami oraz nie ukrywajmy gdzieś się przekradły gusta własne. Nie starajmy się tego unikać ponieważ wydaje mi się to prawie niemożliwe. Można się z tym ograniczać jednak chyba nie całkiem pozbyć.
Wyobrażałam sobie tę postać w miejscach, których mogłaby przebywać jak musiałaby się ubierać, czesać.

Tak kroczek po kroczku dobierałam do cech charakteru cechy zewnętrzne. Jest to mozolny proces ale efekty są zadowalające.
Nie bójmy się również działać na zasadzie kontrastu to, że mamy wizję naszego bohatera nie wyklucza to małych zmian zachodzących podczas procesu jego tworzenia.

Tak jak pisałam wcześniej jest cała paleta barw na świcie użyj jej do wyobrażenia sobie własnej postaci.

Spotykaliście się  w książkach z postaciami, które waszym zdaniem charakterem nie pasowały do opisu ich wyglądu ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz