Moje pisanie

Moje pisanie

poniedziałek, 12 października 2015

Cała ta intryga.

Co, kto, kiedy i jak ? Wiele razy zadawałam sobie to pytanie. W obecnej sytuacji gdzie książka jest już dosyć rozwinięta człowiek zaczyna się gubić pomiędzy zawirowaniami pomiędzy postaciami, które sam stworzył.

Trzeba uważać samej zdarzyło mi się zabłądzić wśród własnych pomysłów. Pisząc najnowszy rozdział wprowadzałam nową postać, która musiała być zróżnicowana od innych. Nowy charakter, który również trzeba dopasować do istniejącej już akcji.

Zdarza mi się przerwać daną myśl w środku zdania ponieważ coś oderwie mnie od pracy powracając do pisania na następny dzień nie koniecznie wiem co miałam w głowie. W tym momencie zaczynasz się plątać i wychodzi galimatias. Ważne jest również aby dopasować daną postać w danym momencie do akcji, która może dziać się równocześnie w innym miejscu w książce. Chciałabym aby czytelnik w mojej powieści się nie gubił. Moim zdaniem akcja powinna być opisana rzetelnie tak aby się nie zgubić. Nie mieć wątpliwości kto i gdzie w danym miejscu się znajduje oraz dlaczego wygląda to tak a nie inaczej. Powinno być wszystko rozpisane na części pierwsze.

Nie róbmy wody z mózgu naszym odbiorcom jeżeli nie jesteśmy wybitnymi autorami, którzy potrafią pisać w sposób niekonwencjonalny.

Przerost formy nad treścią to złe zjawisko. Ważne aby książka miała sens merytoryczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz