Moje pisanie

Moje pisanie

środa, 14 października 2015

Każdy ma własny styl.

Dokładnie każdy ma własny styl. Pisałam już w wcześniejszych postach o takich rzeczach jak językoznawstwo opisowe, wypowiadanie własnych myśli bądź przekazywanie w tekście swoich własnych idei. Wydaje mi się jednak, że styl w którym piszemy to jeszcze co innego.

Niewątpliwie każdy z nas ma ulubiony gatunek literacki i chętnie sięga po książki jednego typu ale jak to jest, że jednego autora czytamy bardzo chętnie a innego nie potrafimy ścierpieć mimo, że fabuły książki są podobne. No tu właśnie moim zdaniem kluczową sprawą jest styl pisania autora.
Bez względu na to jakich słów używamy możemy to zrobić na różne sposoby.

Nie ma tu według mnie jakiś jasno określonych zasad jak można określić dany styl pisania jest to nasze osobiste odczucie czy potrafimy się odnaleźć w książce danego autora. Jedni lubią czytać książki gdzie chaos jet głównym sprawcą zamieszania a narratorów jednej historii jest tyle, że można się pogubić inni znowu wolą powieści gdzie jasno jest określone kto, gdzie i kiedy mówi.

Pewnym jest, że może czasami warto spróbować się przekonać do innego autora bez względu jaki ma styl pisania ponieważ może się to okazać prawdziwą perełką.

Jako autorzy próbujmy nowych rzeczy jednocześnie starając się nie zgubić własnego "ja".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz