Moje pisanie

Moje pisanie

sobota, 26 września 2015

Zbyt wiele głosów w głowie czyli sposoby narracji

Bardzo ważnym elementem całej książki jest również sposób narracji. Osobiście długo się zastanawiałam jak to ugryźć żeby było ciekawie. Następnie zastanawiałam się jak najlepiej oddać fabułę powieści poprzez narrację.

Moją pierwszą myślą było aby narracja była naprzemienna raz główna bohaterka raz bohater. Nawet próbowałam pisać w ten sposób jednak nie bardzo mi to wychodziło, gubiłam wątek.Czytałam książkę pisaną w ten sposób była to "Idealna chemia"- Simone Elkeles (opowieść o miłości dwojga nastolatków z pozoru nie pasujących do siebie. Myśli były tu przedstawione z jednej jak i zarówno drugiej strony. Ciekawe spojrzenie jednak czasami przydaje się nutka tajemniczości). Nie wyszło próbowałam dalej.

Postawiłam na narrację głównej bohaterki. To właśnie jej emocje, odczucia będą nas prowadzić przez całe opowiadanie. Dzięki jej myślom dowiemy się wszystkiego o jej życiu jak i jej bliskich. Dzięki temu , że znamy tylko jej tok myślenia wkrada się trochę tajemniczości. Nie wiemy co się dzieje z resztą bohaterów jeżeli nie są akurat w tym momencie z nią. Są tajemnice, które próbuje rozwikłać jak każdy inny człowiek a czytelnik zagłębia się w to razem z nią. Poza tym poznajemy lepiej charakter postaci, znamy jej poglądy i przekonania.

Pozostaje się tylko zastanowić skoro piszemy narracją jednoosobową czy w myślach bohatera nie przemawiają czasem nasze własne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz