Moje pisanie

Moje pisanie

sobota, 19 września 2015

Inspiracja matką naszej twórczości.

Skąd brać pomysły ? Może i potrafię pisać ale o czym ? W życiu nie zrobię nic ciekawego, brak nowych perspektyw.

Zdecydowanie każdy kto próbował zdziałać coś na własną rękę miał takie odczucia. Bo faktycznie możemy mieć zdolności pisarskie i nie mieć z tym problemu jednak czy to co chcemy stworzyć będzie ciekawe?

Ja również borykałam się z tym problemem. Moją główną inspiracją były książki, które do tej pory przeczytałam i nie chodzi tu o wzorowanie się na nich wręcz przeciwnie w mojej własnej powieści postaram się umieścić to czego brakowało mi w innych książkach. Nie raz nie dwa czytałam książkę z zapartym tchem, akcja się rozwija aż tu nagle zachowanie głównej bohaterki bądź bohatera robi z tego umysłową papkę... Brak ambitnego zachowania bądź powielany schemat. Postanowiłam więc zawrzeć w tym co piszę ten brakujący pierwiastek (tylko i wyłącznie moim zdaniem).

Inspiracja to jednak coś więcej przewija się ona w naszym codziennym życiu. Może się to zdarzyć wszędzie i o każdej porze np. piosenka usłyszana w radiu zdarza się, że słyszysz ją codziennie jednak usłyszana ten kolejny raz nagle docierają do Ciebie słowa, przesłanie. Mnie osobiście jeden utwór zainspirował do napisania całego dialogu pomiędzy głównymi bohaterami bądź dzięki temu wyobraziłam sobie klimat całej książki jak chciałabym żeby wyglądał. Inspiracją może być również rozmowa dwojga osób, film bądź nawet pogoda. Ważne żebyśmy potrafili określić jakiego typu chcemy stworzyć dzieło. Pamiętajmy każdy rodzaj czy to komedia,romans,dramat wszystko ale to wszystko może być ambitne.

Nie szukajmy inspiracji ona sama przyjdzie do nas, starajmy się tylko jej nie przegapić a będzie ona matką naszej twórczości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz