Moje pisanie

Moje pisanie

czwartek, 17 września 2015

Pierwszy etap postać miejmy nadzieję nie karykatura.

Dobrze, więc tak jak pisałam ostatnio mam już zarys tego jak trzeba postępować gdy nasze dzieło zostanie ukończone. Spokojnie usiadłam do komputera z przekonaniem, że będę z prędkością wiatru tworzyć arcydzieło .... a tu takie rozczarowanie.

Niby wiesz co chcesz aby było w Twojej książce ale jak napisać choćby to pierwsze zdanie żeby miało to coś ? Żeby już od początku zaciekawić odbiorcę.
Okazuje się, że w tym momencie jeszcze raz od początku trzeba przeanalizować w głowie czy aby na pewno mam wszystko ustalone wiadomo, że część rzeczy możemy wymyślać po drodze jednak musimy mieć plan na wstęp inaczej nic z tego.

No to biorę kartkę i robię spis postaci jakich chciałabym przedstawić w rozdziale pierwszym. Ustalam sobie ich wygląd, połączenia z innymi postaciami oraz główne cechy charakteru. Następnie skupiam się na głównej bohaterce chcę aby była przedstawiona dokładnie w sposób jaki ją sobie wyobrażam więc robię sobie cały schemat postaci.

Następną rzeczą na, której się skupiam jest to jakie wydarzenia chcę umieścić w tym rozdziale. I tu ponowie kartka i chronologiczny spis tego co ma się zdarzyć.

Po takim przygotowaniu dopiero ponownie usiadłam do komputera i zabrałam się za pisanie. Gdy miałam w głowie już napisaną charakterystykę mojej głównej bohaterki to poszło łatwiej, wyobraziłam ją sobie w miejscu w jakim mogłabym wprowadzić tą postać aby jak najlepiej przekazać jej charakter.

Próbowałam na pierwszych paru stronach zrobić wprowadzenie najważniejszych postaci aby czytelnik się nie zgubił na spokojnie każdy po kolei.

Byłam zadowolona, że udało mi się przedstawić wszystkich wtedy mogłam przejść do dalszego planu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz