Moje pisanie

Moje pisanie

niedziela, 22 listopada 2015

Nowe sposoby narracji

Jestem w trakcie czytania książki "Dziewczyna  pociągu" i jestem bardzo ale to bardzo zaciekawiona. Typ książki to thriller mimo, że nie jestem wielkim fanem tego gatunku szczerze polecam.
Cała fabuła książki jest wciągająca ja jednak chciałabym tu poruszyć inną kwestię narracja.

Parę razy wspominałam już tutaj jak można podejść do tego tematu i jakie sposoby narracji są możliwe tutaj spotkałam się z narracją wieloosobową ale na trochę inny sposób niż zazwyczaj.
Rozdziały nie są ponumerowane nawet nie idą chronologicznie ze względu na fabułę każdy natomiast jest nazwany imieniem bohatera, który akurat będzie narratorem.

Jest to pierwsza tego typu książka po którą sięgnęłam i jestem bardzo zadowolona. Muszę przyznać, że sam akt, że widzimy sytuację z różnych "oczu" robi wrażenie i sprawia, że fabuła jest owiana lekką tajemnicą. Brawa dla autora za bardzo odmienne sposoby narracji bohaterów, idzie rozróżnić ich charaktery po samym sposobie mówienia.

Teraz jestem dosłownie w połowie książki ale moim zdaniem już nawet na tym etapie zasługuje na wyróżnienie.

Człowiek całe życie się uczy... jak to mój mąż mówi "a i tak głupim umiera".
Mimo wszystko starajmy się przyswajać nowe sposoby myślenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz